sâmbătă, 12 decembrie 2015

Craciunul este Cool

Craciunul , pentru tineretul de astazi, nu este decît un prilej de a petrece în gaşcă şi de a cheltui pe diverse cadouri banii primiţi de la părinţii care îl înlocuiesc cu succes pe Mos Craciun. Puţini sînt cei care se pot lăuda că ascultă cu emoţii colinde sau chiar merg cu colindatul. „Cînd eram puştan, la bunici la ţară mergeam cu Steaua. Atunci parcă era altfel şi aşteptam să vină Crăciunul. Acum, nu fac nimic deosebit. Am venit acasă de la facultate, mă întîlnesc cu prietenii, mergem la discotecă, ne distrăm. Asta face toată generaţia noastră. Dacă nu ar face maică-mea curăţenie generală şi oale cu mîncare, ar fi nişte zile la fel ca oricare altele”, ne-a declarat blazat un student.

Citeste aici Craciunul, Datini si superstitii | Despre Colinde | Versuri Colinde 

Cu gaşca la bairam, asta facem de Crăciun„, ne-a spus şi un puşti de 15 ani. Părinţii nu-i mai tratează ca pe nişte copii şi le dau voie să meargă la petreceri şi să se întoarcă destul de tîrziu. „Pe vremea mea nu era aşa, dar trebuie să recunosc că s-au schimbat mult lucrurile. Nu îl pot creşte cum a făcut mama cu mine. Se întîlneşte de Crăciun cu colegii, ascultă muzică, treburi de-ale lor. Uneori mă uit la el şi parcă nu-mi vine să cred că a crescut aşa repede. Cînd o să fie la casa lui, cu siguranţă o să vadă în alt mod sărbătorile”, ne-a spus puntul de vedere o mama.

Există însă şi excepţii. E adevărat, destul de puţine, dar există. Este vorba de tinerii care în ziua de Crăciun merg la biserică, unii dintre ei chiar cîntă în corul acestei instituţii de cult şi pentru care, acestă sărbătoare are o profundă rezonanţă. „Este naşterea lui Iisus şi cred că toţi creştinii ar trebui să se bucure de acest lucru. Noi, cei din corul bisericii, îl preaslăvim în colinde. Pentru mine, an de an această sărbătoare are un farmec deosebit, fiindcă mă încarc spiritual cu magia Crăciunului. Dacă priveşti această sărbătoare cu sufletul şi nu te gîndeşti neapărat la trup, dacă te înalţi spiritual, simţi cu adevărat tot farmecul ei”, ne-a spus Irina Arhip.


SMS-URI, URARI, MESAJE SI STATUSURI DE CRACIUN SI ANUL NOU

 Colindatori cu Capra – in amintirea copilariei



Asa ca daca v-am convins acum in Ajun de Craciun sa mergeti cu colindatul ve recomandam link-urile  :P