marți, 29 decembrie 2009

Jocul caprei de Anul Nou

Jocul caprei de Anul Nou

Capra: (Corpul este alcatuit dintr-o panza groasa pe care sunt cusute, in randuri, fasii de hartie colorata sau spice de stuf. Inaltimea corpului poate ajunge pana la 2-3 m (dupa traditia locului in care se joaca.) Capul poate fi impodobit cu oglinzi, fasii de panglica colorata, beteala).
Mosneagul (Are haine batranesti, cu un cojoc pe el. In mana duce un bat mare)
Baba (Imbraca haine femeiesti batranesti. Rolul acesteia este interpretat in travesti).
Negustorul: (Poarta pelerina, sapca. Are carja si cos.)
Doctorul: (Peste hainele obisnuite imbraca un halat alb. In mana are o trusa.
Vanatorul (Poarta haine verzi, de padurar. Are pusca.)
Fluierarul: (Se imbraca in haine comune. Are un fluier din care canta melodii populare in ritm vioi.)

Citeste mai departe -> Jocul Caprei – Versuri Datini si Traditii Romanesti


Mosneagul si baba:
Ta, ta, ta, caprito, ta,
Ta, ta, ta, caprita mea   
Ta, caprita de la munte,
Cu steluta alba-n frunte!!
Ta, ta, ta, caprita, ta.                   
Sai in sus si nu mai sta!               
(Capra joaca in ritm vioi)               
Mosneagul:                       
Ta, ta, ta, caprito, ta,                   
Ca pun mana pe nuia!                   
Si nuiaua-i de cires,                   
N-ai sa stii pe und-sa iesi!               
Ta, ta, ta, caprito, ta!                   
Nu te da nu te lasa!                   
Ca de cand te-am cumparat               
Mult necaz tu ne-ai mai dat               
Si cerand mereu la fan                   
M-ai facut un mos batran.               
Ta, ta, ta, caprito, ta,                   
Ta, ta, ta, la munte ta,                   
Dar de cand te-ai linistit               
Vanatorul te-a zarit,                   
Pusca la ochi a luat                   
Si pe tine te-a-mpuscat.               
Vanatorul: (Pune pusca la                
ochi si se face ca trage.)                
Poc!!!                           
(Capra cade la pamant si               
ramane nemiscata).                   
Mosneagul:                       
Of, of, of si iara of!
                           
Omule, cu ce-am gresit,               
Capra de mi-ai omorat?               
M-ai lasat un om sarac               
Fara capra ce ma fac?                   
Capra noastra dadea lapte               
Si mancam noi doi cat sapte.               
Hai, bre baba, tu ce zici?               
La vara mancam urzici?               
Baba:                           
Incotro s-o apucam?                   
N-avem ce sa mai mancam.               
Vanatorul:   
Tot sa plangeti cat ati vrea!               
Ce-a catat in iarba mea?               
Hai, grabiti-va acum
Si va cautati de drum!
Negustorul:
Ce va targuiti asa?
Vi s-a intamplat ceva?
Mosneagul:
Mi-a ucis capra aici,
Si-am ramas oameni calici.
Negustorul:
Bucurati-va indata
Eu v-o cumpar asa moarta!
Ca sunt negustor de piei
Si-mi trebuie blana ei!
Spuneti cati bani vreti pe ea,
Si-mi caut de treaba mea.
Mosneagul:
Doua mii de lei sa-mi dai,
Si-o banita de malai.
Negustorul:
Eu iti dau o mie de lei
S-o banita de malai.
Cer un doctor, mester mare,
Sa puie capra-n picioare!
Doctorul:
Eu sunt doctor cu renume,
Vreti un bine de la mine?
Negustorul:
Domnu’ doctor, medic mare
Sa-mi pui capra pe picioare
Si ce cei, sa-mi spui indata,
Ca eu nu sunt rau de plata.
Doctorul:
Sa vedem ce are capra,
Ca apoi iti spun eu plata.
Capra voastra nu e moarta
Ci ea este lesinata.
Ce vrei tu, caprita apa,
Stai un pic si mai asteapta!
De vrei paine,
N-am la mine!
De bomboane
Nu ti-i foame?
Oare cum sa te impac?
Nu cumva tu vrei un tap?
(In acest moment capra
sare in picioare si joaca vioaie).
Tot grupul de jucatori:
Am tot plans si am oftat
Dar caprita s-a-ndreptat.
Ta, ta, ta, caprita, ta,
Joaca si nu te muia!
Nu te-anina de podele
Ca ramai fara cordele!
Am o capra, n-am o suta
Si mi-i drag ca ma asculta!
Daca nu m-ar asculta
Alta capra mi-as lua!
Ta, ta, ta, la munte ta,
Ta, ta, ta, la munte verde!
Unde lupul nu te vede!
De Anul Nou cu noroc
Si vin mult in poloboc!
Iar la anul cand venim,
Mai bogati sa va gasim!

Recomandari :